Kompan play institute

SPEELTUINEN GEBASEERD OP GEBRUIKERSBEWIJS

Wat is er nodig om 's werelds beste speeltuinen te maken? Wat zijn de beste motieven voor kinderen om te spelen, langer te spelen en steeds weer terug te komen? Welke ontwerpen inspireren kinderen om te spelen en zich fysiek, sociaal-emotioneel en cognitief-creatief te ontwikkelen? Dit zijn de belangrijkste onderzoeks- en innovatievragen van het KOMPAN Play Institute.

Het KOMPAN Play Institute is het team van speelspecialisten van KOMPAN, dat zich bezig houdt met het ontwikkelen, documenteren en onderzoeken van spel en speelplaatsen. Het KOMPAN Play Institute maakt sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw deel uit van het ontwikkelen en onderzoeken van speeltuinen voor KOMPAN.

De belangrijkste werkgebieden van het KOMPAN Play Institute zijn:

Onderzoek naar de ontwikkeling van speeltuinen en kinderen

Het testen en documenteren van spelontwerpen voor alle kinderen met of zonder beperkingen

White papers, publicaties en onderzoek over speeltuinspecifieke onderwerpen

Raadgevend en belangenbehartigend optreden ten behoeve van spel op het gebied van speeltuinen en stadsplanning

INNOVATIE DOOR HET PLAY INSTITUTE

Spel verandert met de tijd en de levensstijl, maar kinderen blijven constant speelexperts in een evoluerende wereld. Succesvolle speelontwerpen zijn gebaseerd op hun inbreng, gecombineerd met een specialistisch inzicht in de voortdurende veranderingen in de ontwikkeling van het kind. Grondig onderzoek en een aandachtige houding om goed naar kinderen te luisteren en ze te observeren zijn de pijlers van KOMPAN's speelinnovatie.

Het KOMPAN Play Institute volgt en doet voortdurend onderzoek naar de voordelen van spel en de ontwikkeling van kinderen. Deze inzichten liggen aan de basis van de vernieuwing van het spel. Het documenteren van de speelwaarde en de voordelen van het spel voor kinderen is een belangrijke expertise van het instituut. Het instituut werkt samen met gespecialiseerde ontwerpafdelingen binnen KOMPAN en test prototypes met kinderen, waarbij de effecten van het spelen op de speelplaats worden gedocumenteerd. Goedkeuring van het kind en documentatie van de speelwaarde tijdens het gehele ontwerpproces zorgen ervoor dat de KOMPAN-toestellen de test van aantrekkingskracht, retentie en speelwaarde doorstaan.

HET KOMPAN PLAY INSTITUTE BESTAAT UIT:

Jeanette-Fich-Jespersen-from-KOMPAN-PLAY-INSTITUTE.jpgJeanette Fich Jespersen

Hoofd van het KOMPAN Play Institute

M.A. of Nordic and Anglosaxon Philology, University and College teacher.

Suzanne-quinn-from-KOMPAN-PLAY-INSTITUTE.jpgSuzanne Quinn

Manager KOMPAN Play Institute

PhD. Early childhood learning, Senior lecturer

Stine-Magnussen-from-Kompan-Play-institute.jpgStine Magnussen

Project Manager, KOMPAN Play Institute

Master of Science in Economics and Business Administration, University of Southern Denmark

Thea-from-KOMPAN-PLAY-INSTITUTE.jpgThea Toft Amholt

PhD Student, KOMPAN Play Institute

Master of Science in Psychology, University of Copenhagen

Janne-from-Kompan-play-institute.jpgJanne Eilsø

Consultant, KOMPAN Play Institute

M.A. of Sports Science, University of Southern Denmark. School Teacher