Biedt kinderen sterke educatieve inhoud

Voor de allereerste keer integreerde KOMPAN fascinerende sprookjesthema's in speelobjecten voor buiten en combineerde dit met aan de leeftijdsspecifieke fysieke uitdagingen en een volledig digitaal pakket van sprookjes en virtuele games ter ondersteuning voor het leren, edutainment en spel.

Het resultaat is een nieuwe gepatenteerde productlijn waarmee een volwaardige speeltuin ingericht kan worden.123474958-RT-NEW-BOOK.jpg

De sprookjes

  • Brengt kinderen en volwassenen bij elkaar via een gemeenschappelijk referentiekader - ter bevordering van de kind/volwassene interactie.
  • Heeft een sterke aantrekkingskracht voor kinderen. Ontwikkeld voor de “''wereld van het kind'' ” (op ooghoogte van kinderen).
  • Sprookjes wakkeren het rollenspel en de verbeelding aan (start het spel en interactie voor kinderen).
  • Enorme aantrekkingskracht van verhalen vertellen - Wakkert het actieve gebruik van taal aan (laat het spel voortduren).
  • Voeg educatieve content toe aan het spel.

Meer dan alleen maar leuk

Speeltuinen kunnen de gezondheid, leervermogen en sociale interactie van kinderen aanzienlijk verbeteren en de ontwikkeling van kinderen daadwerkelijk bevorderen.

We beschouwen spel als fundamenteel voor een beter leven.

Icons-04.png

Thematische spelstructuur

De kleurrijke themastructuren werden ontwikkeld rond twee sprookjes in één product zodat aan de leeftijd aangepaste fysieke uitdagingen worden geboden aan zowel jongere (1-4) als oudere (2-8) kinderen. De structuren bevorderen vrij, begeleid en geïnstrueerd spel.

fairy_tales.png

De sprookjes

De kleine zeemeermin, Het lelijke eendje en De tondeldoos zijn allemaal sprookjes waar kinderen en volwassenen van over de hele wereld dol op zijn. De sprookjes zijn ontwikkeld voor de beleving van het kind en inspireren tot rollenspel en fantasie. Ze bevatten universele waarheden en geven morele inzichten.

digital_content.png

Digitale inhoud

Door gebruik te maken van Apps die gratis op uw toestel worden gedownload, ontstaat een link tussen de fysieke en virtuele wereld. De Apps bieden u meteen de populaire sprookjes van Hans Christian Andersen, om te lezen of te laten voorlezen in 16 verschillende talen.

Digitale inhoud

We hebben gebruik gemaakt van de belangstelling die kinderen tonen in technologie om hen aan te moedigen om buiten te spelen. De spelletjes zijn educatief, betoverend leuk en helpen de kinderen om hun verbeelding en taalontwikkeling te stimuleren op de speelplek.

  • Breng uw smartphone of tablet mee de speeltuin.
  • Scan de QR code op het speelobject van de speeltuin met uw smartphone.
  • U wordt naar uw App store gebracht om de KOMPAN app te downloaden.
  • Met 'Play Gate' kunt u de figuurtjes tot leven laten komen op uw toestel."

Virtuele speelwereld

Kinderen en volwassenen kunnen het sprookjesboek dat op de uitrusting ligt, scannen met hun smartphone of tablet en ontdekken hoe een volledig geheim universum wordt onthuld voor hun ogen. Het prikkelt de verbeelding van kinderen en opent de deur voor thematisch spel.

Play Gate Portal

De SMART PlaygroundTM verenigt kinderen en volwassenen via hun liefde voor sprookjes en technologie. Met augmented reality zien kinderen hun favoriete sprookjesfiguur 'magisch' verschijnen op de speeltuin. Volwassenen kunnen kinderen aanmoedigen om te interageren met het figuurtje en het rollenspel op de speeltuin te bevorderen.


H. C. Andersen - 2 sprookjes in 1 product

KOMPAN Smart Playground™ is een App-solute revolutie in buitenspelen. Geïnspireerd op de beroemde sprookjes van Hans Christian Andersen is een complete nieuwe lijn speeltoestellen ontwikkeld waarbij alle fysieke uitdagingen gecombineerd worden met een volledig digitaal pakket van sprookjes, games en virtuele leeromgevingen. Buitenspelen houdt binnen niet op, omdat via de App ook met smartphone of tablet binnen verder gespeeld kan worden. De klimwand en touwtrap nodigen uit om de weg naar de top te bereiken. Via de leuke glijbaan kun je het schip verlaten en op het balkon aan de andere kant kun je snel via de brandweerpaal afdalen vanuit het kasteel. Onder het toestel zijn verschillende schuilplaatsen. De Kleine Zeemeermin en Tondeldoos bieden vele manipulatieve en tactiele elementen. De Extra speeltoren en het klimnet bieden veel extra ruimte, uitdaging en speelwaarde voor kinderen.

Speelwaarde

Fysiek

Emotioneel

Cognitief

Creatief